Vastgeroest met jouw bedrijf?


Zit je ook vastgeroest met jouw bedrijf.

Word je ingehaald door verjongerende bedrijven? Kan het wel een beetje Magic gebruiken? 

“…Er was eens een gepassioneerde ondernemer met een briljant idee. Binnen de kortste keren had hij een succesvol bedrijf, met hardwerkend personeel en een goudkleurige toekomst. Het bedrijf groeide en groeide aan alle kanten. De wereld veranderde maar de ondernemer besloot zijn traditionele gedrag niet aan te passen. Want het werkte toch?
Onverwachts bleven vaste klanten weg, en voor nieuwe klanten was dit bedrijf niet vindbaar. Het ooit zo succesvol bedrijf, groeide niet meer en het personeel ging langzaam weg. De ondernemer verloor zijn energie, het vuur en het pure vermogen om gemotiveerd te blijven. Tot het breekpunt in zicht was en hij voor een keuze werd gesteld: vroegtijdig met pensioen, of een nieuwe weg in slaan?…”

Herkenbaar???

Je kunt alle passie van de wereld hebben, maar als we niet onze comfortzone verlaten, worden we aan alle kanten ingehaald door de nieuwe realiteit.

Het opzetten van een bedrijf is prachtig, maar er is geen garantie voor succes, of dat alles volgens plan verloopt. Hoogstwaarschijnlijk zullen dingen langer duren en moeilijker zijn dan je had gedacht. Je kunt een bedrijf hebben waar je van houdt. Zelfs als je nu op breekpunt bent, kun je weer wat MAGIC toevoegen. Met een aantal stappen kun je je bedrijf restylen en ervoor zorgen dat jij de komende jaren weer voldoening haalt uit jouw bedrijf. En je niet meer word ingehaald door de concurrenten.

Dus wat is het geheim om (terug) verliefd te worden op uw bedrijf?

5 tips om je passie terug te krijgen

  1. Evalueer je situatie
    Begin met het beschrijven van jouw passie en kijk in hoeverre je die terug kunt vinden in jouw dagelijkse werkzaamheden. Welke taken die bij jouw rol horen passen goed bij jouw wensen en welke taken doe je eigenlijk liever niet. Hierbij gaat het om grote taken, want ook als je een bedrijf hebt die 100% aansluit bij jouw passie zul je af en toe vervelende kleine klusjes moeten doen.
  2. Pak je eerste businessplan erbij
    Pak al je ideeën die je had opgeschreven toen je begon erbij. Je hebt ongetwijfeld nog diverse notities en eerste gedachten van toen nog ergens liggen. Misschien heb je je eerste businessplan nog. Lees deze door en laat het goed tot je doordringen. Welk gevoel had je toen? Wat waren je dromen? Ervaar dat moment nog. Wat levert het jou nu op om dat moment te her-beleven? Welke gedachten komen nu bij je op? Noteer deze en voel wat het je doet. Welke passie had je toen, die nu is weggezakt? Voel deze passie en kijk wat je er nu mee kunt in je huidige situatie.
  3. Vraag het aan dierbaren
    Ongetwijfeld heb je nog contact met mensen die jou kende toen je begon. Vraag aan hen een eerlijk antwoord op je vraag: “Zie je bij mij nog steeds dezelfde passie als toen ik begon?” Zowel bij een “ja”, als bij een “nee” antwoord, vraag dan door. Wat was dát dan dat je toen zag? Beschrijf het eens voor me. Wat deed dat toen met jou en welk verschil merk je nu bij mij? Blijf doorvragen en vertel hen waarom je deze vragen stelt. Doe dit met minimaal vier mensen die jou (vrij) goed kennen. Noteer wat ze jou vertellen en kijk waar de overeenkomsten zitten.
  4. Waar sta ik over 5 jaar
    Neem voor dit punt écht even de tijd. Dit is een manier die twee voordelen heeft. Het helpt je om de komende periode helder voor ogen te krijgen én het maakt duidelijk wat je de afgelopen periode hebt laten liggen.
    Stel jezelf de vraag waar jij over 3 tot 5 jaar wilt staan? Hoe ziet jouw bedrijf er dan uit? Wat heb jij dan bereikt?
    En vooral, hoe wil jij je dan voelen? Wat heb jij in die toekomende 3 tot 5 jaar gedaan om je passie te laten zien en vast te houden? En waarin verschilt dit van de afgelopen paar jaar? Wat heb jij daar niet gedaan wat je in de toekomende periode wél wilt doen? Nu heb je een paar manieren gevonden om je passie weer op te pakken.
  5. Mijn ‘Nieuwe’ start
    Nu je een aantal manieren hebt gevonden om je passie weer op te pakken komt het aan op actie. Welke acties ga jij nu in gang zetten om je passie weer te laten schijnen? Een aantal dingen waar je aan kunt denken zijn:
    • Wat kan ik delegeren wat mij veel tijd kost?
    • Welke taken kan ik uitbesteden die ik echt vervelend vind?
    • Op welke dagen kan ik minder gaan werken?
    • Hoe kan ik mijn passie opnieuw inzetten ten gunste van alles en iedereen?
    • Welke taken en zaken geven echt weer waar mijn passie nog in zit? Doe daar meer van!
    • Plan een aantal werkdagen per jaar écht vrij in je agenda om de creativiteit te laten stromen. Ga dan onderdelen bekijken als: innovatie, lig ik op koers, ervaar ik nog de passie, waar ben ik trots op, enz.
    • Bedenk zelf nog wat punten waar jij een ‘winst‘ in kan maken.
Alleen er al mee bezig zijn is een geweldige stimulans. Je voelt direct de energie stromen, ondanks dat het soms even wat moeilijk is voor je. Jij weet diep van binnen dat het hier ook om gaat. Jij weet dat het je business een boost gaat geven als jij weer de ‘oude’ passie terug hebt en laat zien.

Restyle Your Brand

Nu je weet hoe je ervoor staat, kun je beginnen met het maken van plannen.

Wat wil je met jouw bedrijf bereiken? Wil je nog groeien, wil je meer of juist minder werknemers? Vaak kan er met wat simpele restyle oplossingen al een groot resultaat worden geboekt. Een website aangepast aan de mogelijkheden van nu. Contentmarketing inzetten en sociaal media kanalen. Upgraden van fotografie. Misschien is de doelgroep in de loop der jaren wel veranderd? Graph-O-magiC moedigt jouw aan, om met een frisse blik naar jouw bedrijf te kijken en andere mogelijkheden te zien en te creëren. Met een beetje Magic word er nieuw leven ingeblazen, nieuwe ideeën gerealiseerd die verandering en groei stimuleert en je bedrijf een upgrade geven. Probeer enkele onverwachte oplossingen uit en kijk wat voor jou en het bedrijf, het beste werkt.

Zin om weer te investeren in je bedrijf zelf?

Graph-O-magiC doet veel op grafisch gebied.

Door hun ruime ervaringen hebben zij een brede expertise. Van het ontwerpen van promotionele brochures tot het vormgeven en opzetten van websites. Als imago-restyler zorgt zij voor dat kleine beetje MagiC zodat het bedrijf zich kan onderscheiden tussen alle aanbieders op hun vakgebied. En zij hun concurrenten voor zijn.

Welke MAGIC kunnen wij jou bieden?

– Restyle van logo, huisstijl, branding
– Flyer, brochure, poster
– Business Cards
– Outdoorreclame
– Bedrijfskleding
– Ontwerpen van websites in WordPress
– Restyle van een bestaande website
– Toevoegen van Woo- Commerce Webshops
– Opstarten van sociaal media kanalen
– Sjablooms sociaal media
– Fotografie

Hoe gaan wij te werk?

In een vrijblijvend gesprek gaan we samen kijken waar op dit moment de meeste behoefte ligt en wat het groots effect zal hebben. Waar zit het bedrijf vastgeroest, en waar word het ingehaald door de concurrenten. Zijn er nog doelen die misschien later gerealiseerd kan worden?

Na het gesprek zorgen we voor een overzichtelijke marketing strategie. Dit kan een overzicht zijn voor upgrade van speerpunten, een kleine opdracht, of voor meerdere doelen. Bij meerdere doelen bepalen wij van te voren niet in detail wat we het hele jaar gaan doen. We inventariseren de doelen, we stellen deze in een grote lijn vast, zetten in, analyseren wat wel werkt en wat niet en we optimaliseren. Elke maand opnieuw.
Onderling vertrouwen is daarbij essentieel. Dat begrijpen wij heel goed. Daarom maken we elke maand gedetailleerde rapportages en tonen zo precies aan wat we voor onze klant realiseren.” Graph-O-Magic adviseert jou welke keuzes je moet maken door grondig te inventariseren waar je op dit moment staat en waar je naar toe wilt. Zo kan het zijn dat er tussentijds doelen worden aangepast of niet nodig zijn.

Zit je ook vastgeroest met jouw bedrijf, maak een afspraak met Graph-O-magiC voor een UPSTYLE van jouw bedrijf.